زمان جاری : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 8:34 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 285
نویسنده پیام
cyborg آفلاین


ارسال‌ها : 175
عضویت: 27 /12 /1390
محل زندگی: قزوین
سن: 22
تشکرها : 53
تشکر شده : 26
14. وابستگى به بازارهاى دنيا:
از جهت ديگر، محصولات و صنعت امريكا به‏گونه‏اى است كه اگر بازار دنيا برايش ناامن شود، صنايع آن خفه مى‏شوند؛ و ميليون‏ها بيكار به خيابان‏ها مى‏ريزند و بانك‏ها ورشكسته خواهند شد. وقتى بازار و منبع كشورى اين‏گونه وابسته باشد، اين يك جامعه ايده‏آلى مى‏تواند باشد؟! چنين جامعه‏اى بسيار متزلزل، بى اعتبار و سست است.
اين سستى يك روزى ظهور خواهد كرد؛ امروز در دنيا كسى نيست. اين‏كه شما مى‏بينيد - شايد مايه تعجب باشد و جوان‏هاى ما هم متوجه اين نيستند - امريكا اين‏قدر با ما بد و كج است و واقعاً مانند پدر كشتگى با انقلاب ايران رفتار مى‏كند، بدان جهت است كه مى‏بيند ايران يك كشور مستقلِ آزاد و روى پاى خود و استكبار ستيز و استثمار ستيز است و اتفاقاً در جايى هم واقع شده كه شمال و جنوب آن منافع حياتى امريكا است. لذا تلاش مى‏كند مبادا ايران رشد كند، محكم و صنعتى شود، توليد پيدا كند، زير بناهايش را بسازد، مستقل واقعى بشود، سازندگى داشته باشد، امريكا مى‏خواهد ايران يك كشورى باشد با شعار، سر و صدا و هياهو.
آن‏ها امسال(52) را هم سال بلوا در ايران پيش بينى كرده بودند كه اين خود جنگ روانى است. مى‏خواهند به جريان‏هاى موذى داخل كشور بگويند وقت شلوغ كردن فراهم شده است و اراذل و اوباش سياسى را تهييج و وارد ميدان كنند.
خيلى براى اين‏ها سنگين است كه جايى مثل ايران مخالف آنان بوده، على‏رغم ميل آن‏ها رشد كند؛ زيرا اين زاينده و مسرى است و مى‏تواند الگو باشد. براى اين‏كه بازار و منبع انرژى آن‏ها مخدوش شده، سلسله اعصاب سياست آن‏ها به هم مى‏ريزد. اگر يك كشورى مثل ايران در منطقه‏اى مثل خاور ميانه باشد براى اين‏ها قابل تحمل نيست. چرا امريكا اين همه با رسوايى خرج اسرائيل مى‏كند، بمب‏هاى اتمى كه اصل آن هم نبايد باشد و به اعتقاد خودشان تنها بايد در اختيار چند قدرتى باشد كه بر اعصابشان كنترل دارند، اجازه مى‏دهند اسرائيلى‏ها همه اسلحه‏هاى خطرناك را داشته باشند؟
اين چه رمزى است كه 3 يا 4 ميليون يهودى را از سراسر دنيا دست‏چين مى‏كنند و به اين‏جا مى‏آورند و اين همه بلا و بلوا در منطقه درست مى‏كنند.
من چند روز پيش (53)كه با بعضى از سران يهودى ملاقات داشتم، مى‏گفتند: «يهودى‏هاى منصف دنيا مى‏فهمند كلاه سرشان رفته، اين‏ها در كشورهاى مختلف بودند زندگى و تجارت مى‏كردند، معمولاً ثروتمند بودند و آرامش داشتند. آن‏ها يك كارى كردند و كشورى براى ما خلق كردند. آن‏ها مى‏گفتند وقتى كه جسد آن نوجوان فلسطينى را در بغل پدرش ديديم، فهميديم چندين ميليون خصم خونين توى دنيا براى ما به وجود مى‏آورند.» پس زندگى ديگر تلخ مى‏شود، چرا اين يهودى‏ها را دستگير كردند، بردند و حكومت درست كردند و اين همه هم سلاح دادند و اين همه هم امريكا حيثيت خرج مى‏كند.
اين چيز كمى نيست كه همه كشورها در سازمان ملل و در شوراى امنيت، همه اسرائيل را محكوم مى‏كنند، فقط امريكا مخالفت مى‏كند. همه مى‏گويند مگر مى‏شود اين كشتارى كه اسراييلى‏ها از مردم بى دفاع و بى سلاح فلسطين در خيابان‏ها دارند و هزاران مجروح در بيمارستان‏ها به خاطر ظلم‏هاى اسراييلى‏ها خوابيده‏اند، محكوم نكرد.
ما زبانمان هم نگويد قلبمان كه اين خبر را بفهمد محكوم مى‏كند. اما امريكا با رسوايى و گستاخى مى‏گويد ما محكوم نمى‏كنيم. تقصير فلسطينى‏ها است. حتماً بايد دليل مهمى داشته باشد. بايد يك چيزى باشد كه اين همه سرمايه گذارى كند، اين هزينه را به عهده بگيرد.
دليل اين همه حمايت اين است كه امريكا با وجود اسراييل در منطقه، در كنار كانال سوئز و مخازن نفت و انرژى دنيا و نقاط حساس مذهبى و انسان ساز و منطقه پيغمبرخيز كه هميشه منشأ هدايت دنيا بوده، احساس امنيت مى‏كند.
مى‏خواهند كسانى را اين جا بگذارند كه ژاندارم منافع آن‏ها و مواظب حركت مردم منطقه باشند.
تركيه يك كشورى است كه تسليم امريكا است. به همين خاطر، بر همه انحرافات حقوق بشرى‏اش صحه مى‏گذارند و چشم پوشى مى‏كنند. اين خيلى افتضاح است دولت تركيه اعلام مى‏كند هر كس ريش دارد يا روسرى داشته باشد او را به دانشگاه‏هايمان راه نمى‏دهيم. اين حرف چقدر امروز در دنيا زشت است و ننگ است براى يك ملت؛ حتى اگر اسلامى هم نگوييم، يك ملتى كه خودش را لائيك مى‏داند؛ ولى امريكا چشم مى‏پوشد.
تركيه براى امريكا مثل فرزند خوانده است؛ چون آن‏جا پايگاه نظامى و منافع دارند. چون آن‏جا بايد روسيه، ايران، عراق و خيلى جاهاى ديگر را كنترل كند.
وقتى كه ايران به خصوص از دستش رفت نظم و ارزش تركيه براى امريكا بسيار بالا رفت.
پارسال(54) در تركيه شانزده هزار دانشجوى دختر به خاطر اين حكم از دانشگاه محروم شدند، ولى در كشورى مثل چين و ايران اگر پنج نفر دانشجو را محروم كنند همه حلقوم‏هاى حقوق بشرى پاره مى‏شود و فرياد مى‏زنند و داد و بيداد مى‏كنند، اما اين‏جا خفه شده‏اند.
در تركيه يك حزبى (حزب رفاه) كه در مجلس، دولت و همه كشور اكثريت داشت، آن را رسماً و با زور منحل كردند. رهبر آن را محكوم به زندان كردند. امريكا چه حركتى و عكس‏العملى نشان داد؟ اگر بخواهند جلوى حركت تركيه را بگيرند، به راحتى مى‏گيرند. احتياجى به داد و بيداد هم ندارند فقط خصوصى به تركيه بگويند اين كار را نكن، نمى‏كند؛ چون تركيه به امريكا وابسته است. اما هر كار خلاف حقوق بشر مى‏كنند.
همه امكانات تركيه الآن در اختيار اسرائيلى‏ها است. اسرائيل چطور در تركيه اين‏گونه جولان مى‏دهد؟ كشورى كه قرن‏ها مركز خلافت اسلامى بوده و نزديك نود و نه درصد مردم مسلمانند. واقعاً بسيارى از مردم مسلمانند. اين‏طور نيست كه ما خيال كنيم لائيك‏ها همه جا را گرفته‏اند. دليل اين مطلب پيروزى حزب اسلامى رفاه و بعد هم حزب اسلامى فضيلت بود.
چطور اسراييل دوست نظامى، سياسى و اقتصادى تركيه مى‏شود و به آن‏ها فرمان مى‏دهد هواپيماى جمهورى اسلامى را كه كمك دارويى و تجهيزات براى مجروحان فلسطين مى‏برد از هوا پايين مى‏كشند و بازرسى مى‏كنند. اين چه افتضاح بزرگى است كه اتفاق مى‏افتد. امريكا احتياج دارد به اين‏جا و مى‏خواهد آن را نگه دارد. امثال اين افتضاحات خيلى فراوان است. علت آن هم نيازمند بودن امريكا است.
امريكا دروغ مى‏گويد مستقل است و وابسته نيست. يكى از وابستگى‏هاى امريكا وابسته بودن به انرژى است كه بدترين نوع وابستگى است. ذخيره‏هاى استراتژيك هم نتوانست مسأله را حل كند.
اين‏ها وقتى كه نفت ارزان بود، انبارهايشان را پر از نفت كردند بعد ديدند نگهدارى انبارها و نفتها بسيار پر هزينه‏تر از گران شدن نفت است. بعد قضيه را سست كردند. اين همه سرمايه مى‏گذارد روى اعضاى اوپك كه اين‏ها را مجبور بكند تصميم ديگرى عليه منافع آن‏ها نگيرند، به خاطر ضعف اين‏ها است.
فكر نكنيم كه امريكا وابسته نيست واقعاً وابسته است و نمونه‏هايش را هم ذكر كردم. نمونه ديگر اين‏كه، رقابت صنعتى براى اين‏ها كشنده است، لذا غربى‏ها روى بازار به جان هم مى‏افتند. يك چنين جايى نمى‏تواند فرهنگش حاكم بر دنيا باشد.
الان به شدت بين قطب‏هاى صنعتى رقابت است. يك حادثه كوچكى كه اتفاق مى‏افتد، وضعيت اين‏ها به هم مى‏ريزد.
در خبرها آمده بود كه بورس‏هاى امريكا پنج درصد سقوط كرده است. پنج درصد سقوط در بورس امريكا يعنى يك فاجعه. به خاطر همين مسائلى كه در دنيا اتفاق مى‏افتد، به خاطر اين تصميماتى كه بنا شد كشورهاى اسلامى در قطر بگيرند.
وزراى خارجه پيشنهاد كردند كه كشورهاى اسلامى بايد با اسرائيل قطع رابطه بكنند، حالا معلوم نيست اين تحقق پيدا كند. اگر اين كار را كردند، يك گام بزرگ و تحول عظيمى است. فشارى كه عربستان و ايران روى قطر آوردند و بالاخره پذيرفت كه قطع رابطه كند با اين‏كه چند روز مقاومت مى‏كرد. همين مسائل سبب مى‏شود بورس سقوط كند.
بورس امريكا كه سقوط مى‏كند، تسلسل دارد به جاهاى ديگر هم سرايت مى‏كند. اين‏ها به هم وابسته‏اند.
اين سيستم، با اين بى‏انصافى كه در برخورد با مردم دارد، سيستمى نيست كه بتواند حاكميت جهانى داشته باشد.

امضای کاربر :
آقاترین!مراغرق نور کن!

مرا قرین منت و لطف حضور کن!

وقتی گناه کنج دلم سبز می شود

آقا شما شکایت این ناصبور کن!

می ترسم از شبی که به دجال رو کنیم

آقا تو را قسم به شهیدان ظهور کن!


شنبه 02 اردیبهشت 1391 - 20:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | 14. وابستگى به بازارهاى دنيا: | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS