loading...
گروه فرهنگی،هنری،تفریحی پایگاه سیدالشهداء آراسنج
لحظه شمار غیبت

آخرین ارسال های انجمن
محسن بازدید : 418 دوشنبه 1391/05/02 نظرات (0)

همانا زمانی بر مردم می آید که در آن گناهکاران مورد احترام اند و ندیمان مقرب اند و منصفان ضعیف اند .


زمانی می آید که حیله گران مقرب وگناهکاران مورد احترام و منصفان ضعیف اند ، صدقه را جریمه می دانند و با منت صله رحم می کنند و برای فخر فروشی بر مردم عبادت می کنند ، پس در آن زمان حاکم با مشورت زنان و دستور کودکان و تدبیر خواجگان حکومت می کند .

 


نشانه آن(زمان) هنگامی است که مردم نماز را بمیرانند، امانت را ضایع کنند ، دروغ را حلال بشمارند ، و ربا می خورند و رشوه میگیرند ، بنا ها را بلند و محکم می سازند ، و دین را به دنیا میفروشند ،سفیهان را به کار میگیرند و با زنان مشورت می کنند ، رحم ها را قطع می کنند و هواهای نفسانی را پیروی می کنند ، وخون را سبک می شمارند ، و شهادت های دروغ آشکار می شود ، و فجور و تهمت و گناه و سر کشی به کار گرفته می شود .



محمدمحمدخانی بازدید : 403 سه شنبه 1391/04/20 نظرات (0)

فراماسونری در صنعت بازی ها فراماسونری در صنعت بازی ها

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته جاسوسی آمریکا Iarpa که یکی از قوی ترین بازوهای اجراکننده طرح کنترل ذهن موسوم به پروژه مونارش است اخیرا تحت عنوان پروژه سیریوس ، برای کاهش خطاهای تحلیل و حل مشکلات اطلاعاتی خود، اقدام به ساخت بازی رایانه ای با اهداف واقعی می کند.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته جاسوسی آمریکا (Iarpa) با این عنوان که “بدون بازی های رایانه ای ما نابودیم ” اعلام کرد: «بازی‌های جدّی ــ که برای اهداف آموزشی، درمانی و یا دیگر اهداف واقعی (بخوانید کنترل فکر) ساخته شده‌اند ــ می‌توانند برای بیان و کاهش جهت گیری‌های شناختی، سازوکاری مناسب ارائه دهند.»

[تصویر: kv6bqs1s6debxfrvjn8.jpg]

 

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 526 سه شنبه 1391/02/12 نظرات (0)


آخرالزمان

با توجه به آنچه گذشت، دانستیم که همه ادیان الهی و بیشتر مكاتب بشری، درباره پایان تاریخ اظهار نظر كرده و به نوعی فرجام  نهایی تمدن بشری را پس از فراز و نشیب های بسیار، روشن  دانسته اند. با این حال  برخی از پیشگویی هایی  آخرالزمانی، آبستن خبرهایی است که با ایجاد تشویش و نگرانی، انسان روز واپسین را  در یک سردرگمی فعال فرو برده، و گمانه زنی های مختلف و گاه متناقضی را برای او به ارمغان آورده است. چنانکه نظریه “رنه گنون”‌ (عبدالواحد یحیی) گویای افول و فروپاشی تمدن مادی غرب و ظهور مجدد حق و حقیقت و بازگشت انسان به آیین های باستان و ادیان ابراهیمی است(1)؛ تئوری  پایان تاریخ  “فوكویاما”‌  نیز در بر دارنده پیروزی نهایی نظام غربی و حاكمیت ابدی آن بر سرتاسر جهان، (2) و پندار “برخورد تمدن ها”‌ی “هانتینگتون”‌، گویای جنگ جهانی تمدن ها و نظم نوین  جهانی بر اساس مرزهای تمدنی در پایان این دوره از جهان است .(3)

در میان این پیش گوئیها  و گمانه زنیها، دین اسلام، شفاف ترین و گویاترین چشم انداز از آخرالزمان را به تصویر کشیده و اطلاعاتی منسجم و راهبردهایی دقیق را برای عبور از روزهای واپسین عصر گذار از تاریخ، دراختیار انسان قرار می دهد.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 245 جمعه 1391/02/08 نظرات (0)
حضرت فاطمه
خداوند در قران الگوهای فراوانی را به ما معرفی کرده است که هر یک از آنها دنیایی از خوبی ها هستند. از پیامبرانی همچون ابراهیم و اسماعیل و یعقوب و یوسف و موسی و عیسی و یونس و هود و صالح علیهم السلام گرفته تا گل سرسبد آفرینش یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام صلّی الله علیه و آله، از زنان قهرمانی همچون هاجر و مریم و آسیه گرفته تا مردان بزرگی همچون طالوت و لقمان همه و همه شخصیت های برجسته تاریخند که ارزش الگو پذیری را خواهند داشت.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 283 یکشنبه 1391/02/03 نظرات (0)

کودک و نماز خوان

حاج آقا قرائتی تعریف می‏كرد: در ستاد نماز گفتیم، آقازاده‌ها، دخترخانم‌ها، شیرین‌ترین نمازی که خواندید، برای ما بنویسید. یک دختر یازده ساله یک نامه نوشت، همه ما بُهتمان زد، دختر یازده ساله، ما ریش‌سفیدها را به تواضع و کرنش واداشت.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 269 پنجشنبه 1391/01/31 نظرات (0)

یه روز یه ترک بود …


اسمش ستار خان بود، شاید هم باقر خان.
شجاع بود و نترس.
در دوران استبداد که نفس کشیدن هم جرم بود ، با کمک دیگر مبارزان ترک ، در برابر دیکتاتوری ایستاد
او برای مردم ایران ، آزادی می خواست
و در این راه ، زیست و مبارزه کرد و به تاریخ پیوست تا فرزندان این ملک ، طعم آزادی و مردمسالاری و رهایی از استبداد را بچشند.

یه روز یه رشتی بود…


اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی.
او می توانست از سبزی جنگل های شمال و از دریای آبی اش لذت ببرد و عمری را به خوشی و آرامش سپری کند
اما سرزمین اش را دوست داشت و مردمانش را
و برای همین در برابر ستم ایستاد
آنقدر که روزی سرش را از تنش جدا کردند.
یه روز یه اصفهانی بود…


اسمش حسین خرازی
وقتی عراقی ها به کشورش حمله کردند ، جانش را برداشت و با خودش برد دم توپ و گلوله و خمپاره.
کارش شد دفاع از مردم سرزمینش ، از ناموس شان و از دین شان.
آنقدر جنگید و جنگید تا در یکی از روزهای آن جنگ بزرگ ، خونش بر زمین ریخت و خودش به آسمان رفت.
یه روز یه …


ترک و رشتی و فارس و کرد و لر و اصفهانی و عرب و … !
تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند
و به صرافت شکستن قفل دوستی ما افتادند
و از آن پس “یه روز یه … بود” را کردند جوک تا این ملت ، به جای حماسه های اقوام این سرزمین که به عشق همدیگر ، حتی جانشان را هم نثار کرده اند ، به “جوک ها ” و “طعنه ها” و “تمسخرها” سرگرم باشند و چه قصه غم انگیزی...

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 251 دوشنبه 1391/01/28 نظرات (0)
امام موسی صدر
سرنوشت امام موسی صدر از جمله مسایلی است که پس از سقوط رژیم قذافی در لیبی به طور گسترده ای مورد توجه کانون های خبری قرار گرفت. اخیرا نیز برخی اخبار در مورد پیدا شدن جسد وی مطرح شده است. تناقضات موجود در این مورد می‌طلبد که شیعیان جهان برای روشن شدن این موضوع تلاش‌های مضاعفی را صورت دهند.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 262 شنبه 1391/01/26 نظرات (0)
نفس

خواسته های نفس و چگونگی تعامل با آنها از موضوعات مهم تربیتی است که نظرات گوناگون و بعضا متضادی درباره آن ارائه شده است. برخی میدان دادن به نفس را توصیه می کنند و برخی دیگر با تعبیر کشتن، مبارزه با خواسته های نفس را بر گزیده اند.

در اسلام نه سخن از افراط است و نه تفریط. دستوری که اسلام می دهد تربیت نفس است؛ تربیتی که دستور و روش کار آن را عقل و نقل (آیات و روایات) بیان می کند.

در این راستا امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان امام و بیان کننده آموزه های وحیانی راهکارهایی بیان کرده اند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 238 جمعه 1391/01/25 نظرات (0)

آرزوی شهید گلستانی در جبهه

به خط مقدم رفته بودند . در مقر فرماندهی در حال بررسی چگونگی انجام عملیات بودند که در میان دو کوه در منطقه حاج عمران قرار داشت . در ساعت 25/1 دقیقه نیمه شب چادر فرماندهی مورد اصابت گلوله توپ عراقی قرار گرفت و بر اثر انفجار همه افراد حاضر در چادر مجروح شدند . بلافاصله بعد از انفجار اول...

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 238 پنجشنبه 1391/01/24 نظرات (0)

زندگینامه عطار نیشابوری

فريدالدين ابو حامد محمد بن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، يكي از شعرا و عارفان نام آور ايران در اواخر قرن ششم و اويل قرن هفتم هجري قمري است. بنا بر آنچه كه تاريخ نويسان گفته اند بعضي از آنها سال ولادت او را 513 و بعضي سال ولادتش را 537 هجري.ق، مي دانند. او در قريه كدكن يا شادياخ كه در آن زمان از توابع شهر نيشابور بوده به دنيا آمد. از دوران كودكي او اطلاعي در دست نيست جز اينكه پدرش در شهر شادياخ به شغل عطاري كه همان دارو فروشي بود مشغول بوده كه بسيار هم در اين كار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فريدالدين كار پدر را ادامه مي دهد و به شغل عطاري مشغول مي شود. او در اين هنگام نيز طبابت مي كرده و اطلاعي در دست نمي باشد كه نزد چه كسي طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاري و طبابت مشغول بوده تا زماني كه آن انقلاب روحي در وي به وجود آمد و در اين مورد داستانهاي مختلفي بيان شده كه معروفترين آن اين است كه:

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 248 پنجشنبه 1391/01/24 نظرات (0)

سخت ترین آیه قرآن

بسیار اتفاق افتاده است که در زندگی برای رسیدن به هدفی برنامه ریزی می کنیم و پیش می رویم اما موانع راه ، انگیزه و ایمان ما را نسبت به هدف ضعیف می کند و دلسرد می شویم و قید همه آرزوها و اهدافمان را می زنیم .


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 224 پنجشنبه 1391/01/24 نظرات (0)

امام ره

امــــام خمینی (ره) به آیت الله شاه آبادی بسیار علاقه داشتند تا آنجا که هرگاه از ایشان نامی به میان می آوردند ، می فرمود: روحی له الفداء «جانم فدای او باد» این مطلب در کتابهای امام بخصوص در کتابهای عرفانی ایشان کاملاً مشهود است.


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 216 پنجشنبه 1391/01/24 نظرات (0)

غیبت

غیبت آن است كه چیزی درباره كسی گفته شود كه اگر به گوش وی برسد، خوشش نیاید، خواه آن گفته راجع به نقص و كاستی در بدن یا دراخلاق (خلق خوی) یا در گفتارها و یا در رفتارهای مربوط به دین یا دنیای او باشد، بلكه حتی اگر مربوط به كاستی‌هایی درلباس یا خانه یا مركب وی باشد.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 249 چهارشنبه 1391/01/23 نظرات (0)
کوه
اولین پناهگاهی که انسان ها در طبیعت یافتند، غارها بودند. خصوصیت مهم غارها و شکاف های داخل کوه ها این است که در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم و مناسب برای زندگی می باشند. انسان ها قبل از آنکه خانه سازی را یاد بگیرند، به داخل غارها پناه می بردند. اکنون نیز در مواقع بحرانی، کوه ها پناهگاه های بشری به حساب می آیند.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 193 دوشنبه 1391/01/21 نظرات (0)
زرتشت
از آنچه گذشت روشن شد که تار و پود دین زرتشت، مانند مسیحیت و یهودیت با تفکر هزاره گرایی تنیده شده که از آن به فرشو کرتی یاد می کنند. زرتشت نیز با بررسی اوضاع و احوال جهان در پایان تاریخ زمزمه هایی را بر زبان جاری می سازد که گویای آغاز دوباره عصر عسرت و سختیهای بشر است. وی در پیشگوئیهای آخرالزمانی خویش به شرایط و اوضاع طبیعی جهان در آخرالزمان التفاتی ویژه داشته و پیامدهای آن را مستقیما متوجه انسان و به واسطه رفتارهای جاهلانه انسان می داند. رفتارهایی که  گویای توسعه آسیب های اخلاقی  انسان آخرالزمانی بوده و ارزشهای انسانی را در قلمرو فضیلتهای فراموش شده و از یاد رفته وی قرار می دهد. در این گفتار بر آنیم تا نیم نگاهی هر چند کوتاه به آسیب شناسی آخرالزمانی دیانت زرتشتی انداخته و مولفه های اصلی دیدگاه زرتشتی را در این مساله مورد بررسی و ارزیابی قرا دهیم.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 228 یکشنبه 1391/01/20 نظرات (0)

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 278 شنبه 1391/01/19 نظرات (0)
غرور
از بزرگى فروختن‌ بپرهیزید که‌ آن‌ سرآغاز سرکشى و نافرمانى از پروردگار مهربان‌ است. زیرا چنین‌ حالتى باعث‌ مى شود که‌ انسان‌ پرچم‌ سرکشى از نظام‌ انسانى را برافرازد، و از فرمان‌ پروردگار مهربان بیرون‌ رود که‌ همه ی‌ کرامتها و ارزش‌هاى انسانى را به‌ او بخشیده‌ است
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 575 شنبه 1391/01/19 نظرات (0)
ملاحسین قلی همدانی
حضرت آیت الله آخوند ملاحسین قلی همدانی از جمله عرفایی بود که نه تنها توانست روح خود را پرورش دهد بلکه شاگردان برجسته ای نیز پروش داد که هریک از اساتید اخلاق بنام روزگار بودند.
rainlove57 بازدید : 221 پنجشنبه 1391/01/17 نظرات (0)

 

 

اقوال مختلف درباره روز شهادت حضرت زهرا(س)/ معتبرترین قول کدام است
اراسنج:شهادت بانوي دو عالم

 نویسنده کتاب «صحیفه فاطمیه» با بیان اینکه 13 قول درباره روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از جانب مورخان و محدثان نقل شده است، به مشهورترین قول در این زمینه اشاره کرد.

alizamani بازدید : 258 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)
داستان زندگي حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها)

قلب فاطمه (س) در دم مرگ نيز، از اين دو راضى است!

خدايا! چه كردند با فاطمه!

چه ستمى كردند بر دختر رسول تو! و بر همسر من! و بر مادر دو سرور جوانان اهل بهشت، حسن (ع) و حسين (ع)! و چه دردناك بود براى مردى چون من كه نشستم و ديدم:

به در خانه ام ريختند!

هيزم آوردند و آن را به آتش كشيدند!

عربده كشيدند و هياهو به راه انداختند. و همسر من؛ دختر رسول تو؛ يادگار پيامبر آنها؛ با آن بسيار سفارش و تأكيدى كه محمد (ص) درباره اش داشت، مورد حمله و آسيب قرار گرفت و چه كسى در خانه بود؟

من!

على!

كسى كه پست بزرگترين قهرمانان و جنگاوران، از شنيدن نامش به لرزه مى افتد، اينها را ببيند و بشنود و به خاطر آسيب نديدن دين تو، صبر كند!

چه صبرى داشت على!

اگر به خشم از خانه بيرون مى آمد و دست بر شمشير

مى برد؛ بيگمان آن روباه صفتان بُزدل، از جلوى خانه زهرا مى گريختند.

اما، فرمان بر صبر داشت او!...

على (ع) از كنار بستر برمى خيزد. طاقت ماندن ندارد.

فاطمه (س)، يكى از زنان خانه را مى طلبد.

زن به درون اتاق مى آيد.

- آبى برايم آماده كنيد.

بعد، بدن خود را شستشو مى دهد و جامه هاى نو بر تن مى كند!

به آن زن مى گويد:

- بسترم را در وسط اتاق بگستران!

چنين مى شود.

دختر رسول خدا، به سوى قبله مى خوابد.

دستها را بر گونه ها مى گذارد و سخن مى گويد:

من، اين ساعت خواهم مُرد!

در اتاق ديگر، على سعى دارد تا اطفال يتيم خويش ...

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 248 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 215 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)
مقام معظم رهبری
بزرگترین سرمایه‌ى جوان، دل پاك و نورانى اوست. عزیزان من! از این دل نورانى استفاده كنید. رابطه‌تان را با خداى متعال مستحكم كنید.
مسلما در زمان ما یکی از کسانی که زندگی پربار و موفقیت آمیزی داشته و به عنوان الگو در میان طلاب ما مطرح است، مقام معظم رهبری است.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 232 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)

معروف به خطبه بدون الف


کفعمی در مصباح، از هشام بن سایب کلبی و او از ابی صالح روایت می کند که: روزی جمعی از اصحاب پیغمبر بحث می نمودند در اطراف این موضوع که کدام حرف است در حروف که از همه بیشتر در کلام موجود است؟ معلوم شد حرف الف از همه بیشتر است و هیچکس نمی نتواند کلامی بگوید که الف در آن نباشد.حضرت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) حضور داشتند. بدون تأمّل و فی البداهه خطبه ای فرمودند. چنانکه عقلها حیران ماند و نام این خطبه را مونقه گذاشتند؛ یعنی در حسن و نیکویی و بلاغت، شگفت آور است. فرمودند:

برای قرائت خطبه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 236 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)

در بامداد 21 فروردین 1378، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در حال خروج از منزل، به وسیله ی منافقین مسلح در پوشش رفتگر، در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسید و منافقین كوردل، رسماً اقدام به این جنایت هولناك را به عهده گرفتند.

برای مطالعه زندگینامه به ادامه مطلب رجوع کنید.

محمدمحمدخانی بازدید : 251 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)
خبرگزاری نسیم آنلاین نوشت: کاکا، فوتبالیست برزیلی تیم رئال‌مادرید که در مسجد مخصوص گردشگران دوبی حضور یافته بود گفت: اسلام دین بخشش و مهربانی است و من با مشاهده حسن رفتار مسلمانان، بیشتر درباره این دین مطالعه خواهم کرد به گزارش روزنامه النهار لبنان همسر کاکا که پوشش اسلامی داشت، او را در این سفر همراهی می‌کرد. ستاره برزیلی رئال مادرید به تازگی همراه با همسرش برای گذراندن تعطیلات به دوبی سفر کرده بود.. ...
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 225 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)
چرا در قرآن، اسمی از ائمّه(ع) نیامده‌است؟

مقدمه:  

می دانیم که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

به عنوان مثال اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.
دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.
سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

یکی از کارهایی که در اکثر مدارس کشور عزیزمان انجام می شود، خواندن آیاتی از قرآن مجید می باشد، در این زمینه چنان چه دانش آموزان بتوانند علاوه بر شنیدن آیات، با مفاهیم متعالی این معجزه الهی آشنا شوند، بی شک به هدف والای نزول وحی رهنمون گشته ایم.در این راستا، مرکز یادگیری جهت غنی سازی برنامه های صبحگاه مدارس، به بررسی و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در این قسمت سعی شده، تفسیر به زبان ساده و قابل درک برای دانش آموزان ارائه گردد. 

در این مقاله آیات 51 تا 57 سورة مائده ( صفحة 117)، مورد بررسی قرار می گیرد...

آیات مربوطه توسط یکی از دانش آموزان قرائت شود. شما می توانید برای شنیدن فایل صوتی آیات این صفحه کلیکنمایید.

جهت دریافت  فایل صوتی آیات فوق، کلیک کنید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 248 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)
کتاب

آیات مختلفى از قرآن گواهى مى‏دهد كه نشانه‏هاى پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) و آئین او در همان كتابهاى محرف كه در دست یهود و نصارى در آن زمان بوده وجود داشته است، زیرا مسلم است كه منظور از تحریف این كتب آسمانى این نیست كه تمام كتابهاى موجود باطل و بر خلاف واقع مى‏باشد، بلكه قسمتى از تورات و انجیل واقعى در لابلاى همین كتب وجود داشته و دارد، و نشانه‏هاى پیامبر اسلام، در همین كتب و یا سائر كتابهاى مذهبى كه در دست یهود و نصارى بوده، وجود داشته و الان هم بشاراتى در آنها هست.


محمدمحمدخانی بازدید : 226 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)

حدود 45 کیلومتر از جاده اهواز- خرمشهر را که طی کنید به یک سه راهی برمی خورید با نام طلاییه .اگر از طلاییه قدری به سمت غرب بروید به هور برمی خورید.بر همین اساس می توان گفت که طلاییه مرز بین خشکی و هور در این منطقه به حساب می آید.آنچه طلاییه را معروف و زبانزد کرده است جنگ هایی است که در دهه 60 در آن اتفاق افتاد.طلاییه سالهای سال در آرامش و سکوت روزگار می گذراند تا آنجا که جنگ تحمیلی عراق آغاز شد

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 238 یکشنبه 1391/01/13 نظرات (0)

امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: «هر كس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی صد مرتبه بر او صلوات می‌فرستد» و فرموده اند: «هر كس ده مرتبه صلوات بفرستد خدا و ملائكه هزار بار بر او صلوات می‌فرستد و هر كه حق بر او هزار صلوات بفرستد هرگز او را به آتش، عذاب نخواهد كرد و در مقابل هر صلوات ده حسنه به او عطا می‌فرمایند و هر كس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی ده صلوات بر او می‌فرستد و ده گناه او را می‌آمرزد و ده درجه او را بلند می‌گرداند و از اهل بهشت خواهد شد».


محسن بازدید : 241 یکشنبه 1391/01/13 نظرات (0)

 

امام صادق (ع) فرمودند : در حوالی ری کوه سیاهی است که در پایین آن شهری بنا می شودکه آن را تهران می نامند و در آن "دارالزوراء" است شهری است که ساختمانها و کاخهایش مانند قصرهای بهشت استو زنانشان(در زیبایی) مانند حور العین اند آن زنها لباس کفار در بر می کنندو با پوشش کفار خود را می آرایند و بر "زین" سوار می شوندو برای شوهرانشان تمکین نمی کنند ودستمزد کار وکاسبی و درآمد شوهرانشان کفاف آنها را نمی دهد و بدین لحاظ از شوهران خود طلاق می کنند و مردان از مردان ارضا می شوند و زنان از زنان و مردان خود را شبیه زنان می سازند وزنان شبیه مردانو اگر می خواهی که دین خود را نگه داری آنجا را برای محل سکونت انتخاب نکن زیرا که آنجا محل فتنه است.

 

 

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 236 شنبه 1391/01/12 نظرات (0)

حضرت على (علیه السلام) مى فرمایند: «اَلْحَذَرَ الْحَذَرَ! فَوَ اللهِ لَقَدْ سَتَرَ، حَتّى کأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ ؛ بترس، بترس (از خدا!) به خدا سوگند آن قدر پرده پوشى کرده که گویى تو را بخشیده و آمرزیده است

محمدمحمدخانی بازدید : 252 شنبه 1391/01/12 نظرات (1)

روز جمهوری اسلامی ایران

«... مبارك باد بر شما چنین حكومتی كه در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترك و فارس و كرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند و فقط در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوت بین زن و مرد و بین اقلیت های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست...»

از پیام حضرت امام خمینی قدس سره به مناسبت 12 فروردین 1358

نهال انقلاب اسلامی كه با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد كرده بود، سرانجام در 22 بهمن 1357 به بار نشست، و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل دولت موقت از سوی امام خمینی« قدس سره» زمینه ی مهمترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حكومت در ایران فراهم شد.

روز دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستكبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است كه بی هیچ ریب و شكی زمینه ساز حكومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.

این روز مقدس، این یوم الله پر بركت سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است كه از معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال  و آرزوهای حیوانی خود...

محمدمحمدخانی بازدید : 213 چهارشنبه 1391/01/09 نظرات (0)

از گِل پوتین هایش، از رنگ نمناک زمین و از بادگیر سرمه ای رنگی که بر تن کرده پیداست که شب باران باریده است. با کمربند پارچه ای کمرش را سفت بسته تا باد درونش نپیچد، احتمالاً اردیبهشت است یا حوالی بهار. نمی دانم در هوای جنوب چقدر بارانی می شود. شاید هم اینجا کرمانشاه است، یا کردستان.

پارچه ای که به دور شعله پوش کِلاش بسته، خبر از نبردی شبانه می دهد؛ نبردی نزدیک. چیزی داخل جیبِ بغل شلوار است، مهری، تسبیحی، قرآن کوچکی و شاید نوشته ای، وصیت نامه یا هر نامه ی دیگری که ما را از نام و نشانی اش با خبر کند.از چند نفر اهل جبهه پرسیدم و از چند عکاس. کسی نشناخت جوانی را که در سکوت صبح، در خون خود آرمیده است.

اسلحه در دستو ذکر بر لب، میان رزمی شبانه به سوی خاکریز می دویده است که خمپاره ای نزدیکش می خورد و کتفش را ... دورو بر را نگاه می کند؛ حتی اگر داد بزند کسی در آن گیرو دار و آتش باران صدایش را نمی شنود. سرش را روی دست چپش می گذارد. از درد، انگشت شستش را فشار می دهد. از دست دیگرش خون می رود، زیرِ لب بریده بریده، دو سه «یا زهرا» می گوید و آرام می گیرد... می آرامد.

دوباره سرم را بلند میکنم و به عکسی که با خاک نمناک، روی دیوار قاب شده زل می زنم و در ذهنم داستان دیگری از درخون تپیدنت می سازم. من از فضای تو دورم اما حس عجیبی نسبت به تو دارم. نمی شناسمت شهید! اما دوست دارم بدانم کجا و چگونه این اتفاق برایت افتاد؟ کسی که در پشت لنز دوربین بود چه حالی داشت؟ من تو را خواهم یافت.


سید مجتبی دستجردی-مجله کوله بار

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 289 سه شنبه 1391/01/08 نظرات (0)

ثمره ازدواج مبارك علي عليه السلام و فاطمه زهرا عليها السلام پنج فرزند به نام هاي حسن، حسين، زينب، ام كلثوم و محسن است.
بنابر آن‌چه كه از امام صادق عليه السلام رسيده است «محسن» كه آخرين فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شكم مادر جان داد و به دنبال اين حادثه دردناك و صدماتي كه بر جسم فاطمه عليها السلام وارد آمد، آن حضرت بيماري شديد پيدا كرد و به شهادت رسيد.
زينب، سومين فرزند مهد ولايت است كه به احتمال قوي در سال ششم هجرت در مدينه چشم به جهان گشود.



زينب، يعني زينت پدر و اين نامي است كه خداوند براي دختري انتخاب كرد ، كه با انجام رسالت خويش زينت بخش تاريخ شد و موجب افتخار و سرافرازي خاندان وحي و ولايت گشت. و اين است كه نام زينب در تاريخ كربلا كه تاريخ جاودانگي اسلام و تشيع است، به خاطر فداكاري‌هايش، زيبا،‌درخشان و جاوداني است.
مراسم نام‌گذاري اين درّ ولايت را در تاريخ اين گونه مي‌خوانيم:

هنگام ولايت زينب كبري، چون رسول خدا در سفر بود، فاطمه از همسرش علي درخواست كرد كه نامي براي فرزندشان انتخاب كند. علي عليه السلام در جواب فرمود: من بر پدرت سبقت نمي‌گيرم، صبر مي‌كنيم تا پيامبر از سفر برگردد. چون پيامبر بازگشت و...

درباره ما
Profile Pic
باسلام.کپی مطالب باذکرمنبع مشکلی ندارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اگر قرار باشد باکسی تنها زندگی کنید،کدام مورد را انتخاب میکنید؟
    ذکر ایام هفته
    پخش زنده اماکن متبرکه
    وای بر هتاکین

    نمایش رتبه

    آب و هوا


    اوقات شرعی
    ساعت


    آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 938
  • بازدید سال : 16,796
  • بازدید کلی : 188,005
  • کدهای اختصاصی
    پشتیبانی

    پلیر