loading...
گروه فرهنگی،هنری،تفریحی پایگاه سیدالشهداء آراسنج
لحظه شمار غیبت

آخرین ارسال های انجمن
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 248 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 257 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)


بشر همواره در تمامی مقاطع زمانی و در تمامی مراحل زندگی خود به دنبال رشد و پیشرفت خود بوده و همواره برای رسیدن به تعالی تلاش و کوشش کرده است. رسیدن به قله‌های علم و فناوری بدون تلاش و کسب علم و دانش روز میسر نیست.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 215 چهارشنبه 1391/01/16 نظرات (0)
مقام معظم رهبری
بزرگترین سرمایه‌ى جوان، دل پاك و نورانى اوست. عزیزان من! از این دل نورانى استفاده كنید. رابطه‌تان را با خداى متعال مستحكم كنید.
مسلما در زمان ما یکی از کسانی که زندگی پربار و موفقیت آمیزی داشته و به عنوان الگو در میان طلاب ما مطرح است، مقام معظم رهبری است.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 232 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)

معروف به خطبه بدون الف


کفعمی در مصباح، از هشام بن سایب کلبی و او از ابی صالح روایت می کند که: روزی جمعی از اصحاب پیغمبر بحث می نمودند در اطراف این موضوع که کدام حرف است در حروف که از همه بیشتر در کلام موجود است؟ معلوم شد حرف الف از همه بیشتر است و هیچکس نمی نتواند کلامی بگوید که الف در آن نباشد.حضرت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) حضور داشتند. بدون تأمّل و فی البداهه خطبه ای فرمودند. چنانکه عقلها حیران ماند و نام این خطبه را مونقه گذاشتند؛ یعنی در حسن و نیکویی و بلاغت، شگفت آور است. فرمودند:

برای قرائت خطبه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 206 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)
آبا از خواص درمانی زیتون اطلاع دارید؟
یك متخصص تغذیه با اشاره به خواص تغذیه‌ای زیتون،گفت: مصرف مداوم زیتون سبب افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش روند پیری و همچنین استحکام مو و استخوان‌ها می شود. 
دکتر حبیب‌الهی،متخصص تغذیه، گفت:مهم‌ترین بخش زیتون چربی‌های موجود در آن است و این چربی علاوه بر هسته که در روغن صنعتی کاربرد دارد در میوه زیتون نیز وجود دارد. 
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 236 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)

در بامداد 21 فروردین 1378، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در حال خروج از منزل، به وسیله ی منافقین مسلح در پوشش رفتگر، در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسید و منافقین كوردل، رسماً اقدام به این جنایت هولناك را به عهده گرفتند.

برای مطالعه زندگینامه به ادامه مطلب رجوع کنید.

محمدمحمدخانی بازدید : 251 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)
خبرگزاری نسیم آنلاین نوشت: کاکا، فوتبالیست برزیلی تیم رئال‌مادرید که در مسجد مخصوص گردشگران دوبی حضور یافته بود گفت: اسلام دین بخشش و مهربانی است و من با مشاهده حسن رفتار مسلمانان، بیشتر درباره این دین مطالعه خواهم کرد به گزارش روزنامه النهار لبنان همسر کاکا که پوشش اسلامی داشت، او را در این سفر همراهی می‌کرد. ستاره برزیلی رئال مادرید به تازگی همراه با همسرش برای گذراندن تعطیلات به دوبی سفر کرده بود.. ...
محمدمحمدخانی بازدید : 232 سه شنبه 1391/01/15 نظرات (0)

نتایج یک بررسی نشان می دهد که بسیاری از برنامه های طراحی شده برای گوشی آیفون و همین طور خود سیستم عامل اندروید گوگل اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کرده و در مورد عملکرد آنها جاسوسی می کنند.


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 225 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)
چرا در قرآن، اسمی از ائمّه(ع) نیامده‌است؟

مقدمه:  

می دانیم که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

به عنوان مثال اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.
دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.
سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

یکی از کارهایی که در اکثر مدارس کشور عزیزمان انجام می شود، خواندن آیاتی از قرآن مجید می باشد، در این زمینه چنان چه دانش آموزان بتوانند علاوه بر شنیدن آیات، با مفاهیم متعالی این معجزه الهی آشنا شوند، بی شک به هدف والای نزول وحی رهنمون گشته ایم.در این راستا، مرکز یادگیری جهت غنی سازی برنامه های صبحگاه مدارس، به بررسی و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در این قسمت سعی شده، تفسیر به زبان ساده و قابل درک برای دانش آموزان ارائه گردد. 

در این مقاله آیات 51 تا 57 سورة مائده ( صفحة 117)، مورد بررسی قرار می گیرد...

آیات مربوطه توسط یکی از دانش آموزان قرائت شود. شما می توانید برای شنیدن فایل صوتی آیات این صفحه کلیکنمایید.

جهت دریافت  فایل صوتی آیات فوق، کلیک کنید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 241 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: شایعه‌پراکنی رسانه‌های بیگانه در پناهندگی «امین حیایی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجموعه «ساخت ایران»، چند روزی است در برخی محافل و سایت‌های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران خبری مبنی بر پناهندگی امین حیایی به کشور انگلستان شایع شده است. از این جهت روابط عمومی سریال «ساخت ایران» بر آن شد تا اذهان عمومی را نسبت به کذب بودن این خبر روشن سازد.

امین حیایی در حال حاضر در خارج از کشور مشغول بازی در ادامه مجموعه «ساخت ایران» است و هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر ترک وطن ندارد.

این چندمین بار است که پس از شروع تولید این مجموعه شایعاتی دامن‌گیر اعضا می‌شود. با این اوصاف سریال به قوت خود ادامه دارد و سری سوم مجموعه نیز تا اواخر فروردین به بازار عرضه خواهد شد.

این مجموعه توسط محمد حسین لطیفی ساخته و در شبکه خانگی نمایش توزیع گردیده است.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
باسلام.کپی مطالب باذکرمنبع مشکلی ندارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اگر قرار باشد باکسی تنها زندگی کنید،کدام مورد را انتخاب میکنید؟
    ذکر ایام هفته
    پخش زنده اماکن متبرکه
    وای بر هتاکین

    نمایش رتبه

    آب و هوا


    اوقات شرعی
    ساعت


    آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 107
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 185
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 383
  • بازدید ماه : 1,058
  • بازدید سال : 16,916
  • بازدید کلی : 188,125
  • کدهای اختصاصی
    پشتیبانی

    پلیر