loading...
گروه فرهنگی،هنری،تفریحی پایگاه سیدالشهداء آراسنج
لحظه شمار غیبت

آخرین ارسال های انجمن
محمدمحمدخانی بازدید : 255 چهارشنبه 1391/01/02 نظرات (0)

"تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" شعار امسال است

رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" عنوان کرده و بر حمایت از تولید ملی تأکید کردند.

متن سخنرانی رهبری در مشهد نوروز 91 + فایل صوتی متن سخنرانی رهبری در مشهد نوروز 91 + فایل صوتی

متن کامل پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 1391 هجری شمسی به شرح ذیل است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ یا مقلّب القلوب و الأبصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الأحوال حوّل حالنا الى احسن الحال.

اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و على ءابائه فى هذه السّاعة و فى کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّى تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.

اللّهمّ اعطه فى نفسه و ذریّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقرّ به عینه و تسرّ به نفسه.

تبریک عرض میکنم عید نوروز و فرا رسیدن سال نو را به همه‌ى هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور، و به همه‌ى ایرانیانى که در هر نقطه‌اى از دنیا سکونت دارند، و به همه‌ى ملتهائى که عید نوروز را گرامى میدارند؛ بالخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌هاى عزیز شهیدان، به جانبازان، به خانواده‌هاشان، به همه‌ى ایثارگران، به همه‌ى فعالان عرصه‌هاى مختلف. آرزو میکنم و دعا میکنم که خداوند متعال براى ملت ایران بهروزى، شادى، نشاط و دلِ خوش در این سال جدید مقدر بفرماید و بدخواهان این ملت را در اهدافشان، در تلاشهاشان ...

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 262 دوشنبه 1390/12/29 نظرات (0)

لحظه تحویل سال1391 ساعت 8و44دقیقه و27ثانیه روز سه شنبه 1فروردین 1391هجری شمسی مطابق با27ربیع الثانی 1433هجری قمری و20مارس2012میلادی است.سال 1391 سال نهنگ(اژدها) نام گذاری شده است ودرتوصیف آن باید گفت که اژدها سرشار از نیرو و شور نشاط زندگی است و تا هنگامی که جان در بدن دارد، از پستی، ناجوانمردی، دورویی و شایعه پردازی فاصله می گیرد و در وجود او نشانی از حیله گری و دسیسه پردازی یافت نمی شود؛ با این حال، او به بی آلایشی و معصومیت خوک نیست؛ افزون بر این، به سادگی فریب می خورد، ولی در عین حال، شهامت پذیرش اشتباه و اعتراف به آن را دارد.

اژدها غالباً خود را در بدترین شرایط و موقعیت ها قرار می دهد. او آرمان خواه و کمال گرا به معنی واقعی است، به همین علت همیشه طالب بهترین هاست. توقع او از خود و دیگران بیش از حد معقول است. وی از دیگران انتظار زیادی دارد وئ در برابر، انتظارات دیگران را تا حد امکان بر آورده می کند.

اژدها بد خلق، سرکش، لجوج، سرسخت و حاضر جواب است و اغلب بی اندیشه سخن می گوید. اما به رغم این ویژگی ها، سخنان و پندهای او بسیار با ارزش است. مردم به گفته های او گوش فرا می دهند و در حقیقت نفودش بر آنان غیر قابل انکار است.

اژدها موجودی مغرور ، پر شور و عجول است که به سادگی عنان اختیار از کفش رها می شود . او با استعداد ،با هوش، با اراده و بخشنده است و از عهده انجام هر کاری به خوبی بر می آید و تا لحظه مرگ هرگز محتاج دیگران نخواهد شد.

اژدها در تمام عرصه های هنری، مذهبی، نظامی . پزشکی ، یا سیاسی می درخشد و کامیاب می شود. اژدها می تواند خود را وقف اهداف و کارهای با ارزش و بزرگ کند. این اهداف ــ هر چه که باشد ـــ او می تواند پایان کار را بسنجد/ احتمال دارد استعداد و توانایی اژدها در راه های نادرست به کار افتد و در اعمال خلاف نیز سر آمد دیگران شود.

اژدها محبوب خاص وعام است؛ اما خود کمتر به کسی دل می بندد. و هرگز در گیر ماجراهای عاشقانه نمی شود و طعم تلخ ناکامی را نمی چشد؛ بلکه اوست که همیشه دیگران را ناکام می گذارد؛ طوری که اغلب زنان متولد این سال خاطر خواه ها و خواستگران زیادی دارند.

متولدان سال اژدها در اوان جوانی ازدواج نمی کنند و حتی برخی از آنان تا آخر عمر مجرد می مانند ؛ چرا که تنهایی و انزوا طلبی را دوست دارند . حتی می توان گفت از تنها بودن لذت می برند.

اژدها و موش می توانند رابطه خوبی داشته باشند؛ زیرا موش مهربان این توانایی را دارد که هر چه اژدها از دست داده ـــ حتی اگرکم اهمیت باشد ـــ دوباره به دست آورد. این رابطه برای موش هم خالی از فایده نیست؛ حال آن که اژدها نیز از روحیه جست و جو گر و پول پرست موش بهره کافی می برد.

رابطه اژدها و مار نیزبه همین شکل است و شوخ طبعی مار ، عامل باز دارنده ای است که جلوی خودپسندی و غرور اژدها را می گیرد. آقای اژدها همیشه مجذوب زیبایی خانم مار شده ، در دام او گرفتار می شود. و اگر همسرش باشد، بیش از اندازه به وجود او افتخار می کند.

خروس مغرور و خودستا هم به آسانی با با اژدها کنار می آید و ضمن لذت بردن از موفقیت های اژدها، در آنها سهیم می شود.

میمون چه در کسب و کار و چه در عشق ،می واند خلا شخصیت اژدها را پر کند؛ زیرا حیله گری میمون و قدرت اژدها، کامل کننده یکدیگرند و این حقیقتی است که تنها میمون از آن مطلع است . جالب است بدانید که فقط متولدان سال میمون می توانند اژدها را بفریبند.

رابطه اژدها و ببر به ندرت ممکن است قرین آرامش باشد. اژدها بیش از همه باید از سگ ها حذر کند زیرا سگ ، بدبین و بسیار واقع گراست و هرگز نمی تواند به اژدها اعتماد کند.

اژدها در دوران کودکی ممکن است به مشکلات مختصری دچار شود که سبب ساز آن ، انتظار بیش از حد او از اطرافیانش است؛ ولی روحیه هنری اژدها در دوران دوم زندگیش باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

با این که برتری و غرور اژدها نسبت به اطرافیانش کاملا محسوس است، گاهی احساس می کند که دیگران درکش نکرده ؛ به گوهر وجودش پی نبرده اید حال آنکه دیگران همواره تحسینش می کنند.

هر چقدر ناراحتی های اژدها در زندگی ناچیز است به همان اندازه موفقیت هایش بزرگ می باشد.

هر چه اژدها سخت گیر تر و پر توقع تر باشد، به همان نسبت ناخرسندتر است؛ در هر صورت ، اژدها موجودی شاد و خوشحال است و این روحیه در دوره کهن سالی، موفقیت او را در رسیدن به اهدافش تضمین می کند.

اژدها نماد بخت و اقبال است و در طالع بینی ، بهترین نماد برای زندگی، رشد و ترقی به شمار می رود . برای مردم خاور دور اژدها نشانه تندرستی، بزرگواری، نجابت،‌هماهنگی و طول عمر است.

با این وصف ، از روی دیگر سکه غافل نشوید. اگر چه خیر و برکت اژدها از سایر نمادها بیشتر است؛ اما نباید فراموش کرد که هر چیزی ممکن است نوعی نیرنگ و فریب باشد؛ اما چه توان کرد، اژدهای افسانه ای شما را مجبور می کند که به او اطمینان و اعتماد کامل پیدا کنید.

او همیشه در اوج است و می درخشد ؛ اما درخشش او کاملا سطحی است. او خودش هم واقعا نمی داند چگونه چشم ها را خیره می کند و این نشان می دهد که قدرت او غیر واقعی است.

اژدها در واقع شخصیتی ساختگی و دروغین و حیوانی است که فقط برای کرناوال ها و نمایش ها آراسته می شود و کار آیی دیگری ندارد. اژدها ظاهری قدرتمند اما باطنی خونسرد دارد. او می تواند از دهان خود آب، آتش یا حتی طلا بیرون بریزد؛ اما وقتی جشن تمام می شود؛ او را می سوزانیم سپس اژدها در زمان مقتضی، دوباره مانند ققنوس از میان خاکستر وجود خویش سر بلند می کند. با این اوصاف، خودتان قضازت کنید که آیا می توان به راستی به او اعتماد کرد؟

ورنگ امسال رنگ نارنجی متمایل به سرخ انتخاب شده که به تحلیل روانشناسان از این رنگ انرژی و شجاعت دریافت میشود!

برای خواندن پیامک های نوروزی به ادامه مطلب بروید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 263 دوشنبه 1390/12/29 نظرات (0)

 


 

انسان های شرور زیادی در طول تاریخ در این دنیا وجود داشته اند. قاتلین سریالی و یا بعضی از رهبران سیاسی از جمله افرادی هستند که به نوبه خود موجب مرگ انسان های بسیار زیادی شده اند. اگر بخواهیم به تمامی این افراد و جنایات مرتکبه توسط آنها بپردازیم شاید مجبور شویم زمان زیادی را صرف کنیم که از توان و حوصله این مکان و زمان خارج است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از شرورترین انسان ها در طول تاریخ آشنا کنیم.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 261 شنبه 1390/12/27 نظرات (0)

انار یکی از میوه هایی است که از قدیم وجود داشته است حتی در کتب مقدس چندین بار نام آن ذکر شده است . هومر شاعر معروف یونان در کتاب خود ( اودیسه ) از آن نام برده است . معروف ایت که حضرت سلیمان باغ بزری پر از درخت های انار داشته که به ان عشق می ورزیده است .

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 269 جمعه 1390/12/26 نظرات (0)

1- سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58)

" از جانب پروردگار [ی] مهربان [ به آنان] سلام گفته می شود."

این ندای روح افزا و نشاط بخش و مملو از مهر و محبت خدا ، چنان روح انسان را در خود غرق می کند و به او لذت ، شادی و معنویت می بخشد ، که با هیچ نعمتی برابر نیست ، آری شنیدن ندای محبوب ، ندایی آمیخته با محبت و آکنده از لطف ، سرتا پای بهشتیان را غرق سرور می کند ، که یک لحظه ی آن بر تمام دنیا و آنچه در آن است برتری دارد.

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده : " در همان حال که بهشتیان غرق در نعمتهای بهشتی هستند نوری بر بالای سرایشان آشکار می شود ؛ نور لطف خداوند که بر آنها پرتو افکنده است.

پس ندایی بر می خیزد که "سلام بر شما ای بهشتیان" ، نظر لطف خداوند چنان بهشتیان را مجذوب می کند که از همه چیز جز او غافل می شوند ، و همه نعمتهای بهشتی را در آن حال به دست فراموشی می سپارند.

محمدمحمدخانی بازدید : 254 چهارشنبه 1390/12/24 نظرات (0)

عامل قتل عام کردها و مسئول استفاده از بمب های مهلک شیمیایی علیه ملت عراق و ایران سرانجام به چوبه دار سپرده شد. هرچند که بسیاری این مجازات را برای او بسیار کم می دانند. 

علی شیمیایی

علی حسن المجید مسئول استفاده از بمب های شیمیایی علیه کردهای عراق و رزمندگان ایرانی در دهه هشتاد میلادی بود که به همین دلیل به لقب علی شیمیایی معروف شد.

خبر اعدام پسر عمه صدام حسین  که عامل قتل‌عام 5 هزار کرد در سال 1988 بود، درست مانند خبر اعدام آقای دیکتاتور پس از اجرای حکم اعلام شد.

دادگاه عالی جنایی عراق، 27 دی ماه، علی حسن المجید  از سرکردگان رژیم بعثی سابق و وزیر دفاع این رژیم را به جرم  صدور دستور بمباران شیمیایی حلبچه و کشتار هزاران کُرد در سال 1988 به اعدام محکوم کرده بود.

در جنایاتی که به دستور حسن المجید در زمان رژیم بعثی سابق عراق رخ داد، بین 50 تال 100 هزار شهروند عراقی  قتل...

محمدمحمدخانی بازدید : 285 چهارشنبه 1390/12/24 نظرات (0)

قبل از جنگ جهانی اول در سال 1763 میلادی امریكایی ها سلاح شیمیایی را علیه سرخپوستان كه صاحبان اصلی سرزمین امریكا بودند، به كار گرفتند.

در جنگ جهانی اول در سال 1915 میلادی سلاح شیمیایی از سوی نیروهای آلمانی به كار گرفته شد و سپس دیگر كشورها استفاده از آن را در برنامه های جنگی خود گنجاندند.

پس از جنگ جهانی دوم، انگلیسی ها در سال 1951 میلادی از ماده ی فیتوتوكسین در مالایا علیه استقلال طلبان این سرزمین استفاده كردند.

امریكا در جنگ ویتنام، كامبوج و لائوس، مواد شیمیایی و میكروبی را به كار برد. در سال 1975، ویتنامی ها مواد شیمیایی را در كامبوج علیه خمرهای سرخ، به كار بردند.

در سال 1979، ارتش شوروی (سابق)، در اشغال افغانستان از این گونه سلاح ها استفاده كرد.

رژیم نژاد پرست افریقای جنوبی در 8 مارس 1982 میلادی از یك نوع ماده ی سمی علیه نیروهای سواپو در نامیبیا بهره گرفت.

رژیم بعث عراق، در طول جنگ تحمیلی به طور مكرر علیه رزمندگان اسلام از انواع سلاح های شیمیایی استفاده كرد.

اولین تلاش ها برای اعمال ممنوعیت استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی و بیولوژیك در اعلامیه های 1868 سن پطرزبورگ، 1874 بروكسل و 1898 لاهه نمایان شد، امّا هیچ كدام از آن ها به تنظیم یك معاهده ی ...

محمدمحمدخانی بازدید : 276 سه شنبه 1390/12/23 نظرات (0)

چهارشنبه سوري آييني تماما ايراني نيست

 

چهارشنبه سوري آييني تماما ايراني نيست

در آخرين سه شنبه هر سال مراسمي به نام چهارشنبه سوري برگزار مي شود. معمولا در توصيف اين جشن گفته مي شود كه رسمي است كهن كه به ايران باستان باز مي گردد اما در اين مقاله بخشي از اين ادعا زير سوال مي رود. به نكات زير توجه كنيد.

1- در آيين زرتشت و ايران كهن چهارشنبه نبوده است ! 

علت اينكه چهارشنبه سوري در ايران كهن و آيين زرتشت نبوده، بسيار ساده است چون در تقويم باستاني ايرانيان اصلا چهارشنبه و ايام هفته وجود نداشته است. تقويم ايران باستان شامل دوازده ماه سي روزه بوده و در سال كبيسه پنج روز به سال اضافه مي كردند. هر كدام از روزهاي ماه را نيز به نام يكي از فرشتگان نامگذاري كرده بودند. بنابراين اصلا چهارشنبه اي وجود نداشته و اساسا تقسيم بندي روزهاي ماه به هفته به بعد از ورود اسلام به ايران ...

 

محمدمحمدخانی بازدید : 318 سه شنبه 1390/12/23 نظرات (0)

انسان‏، از نخستین ادوار زندگی اجتماعی، متوجه بازگشت و تكرار برخی از رویدادهای طبیعی، یعنی تكرار فصول شد. نیاز به محاسبه در دوران كشاورزی ، یعنی نیاز به دانستن زمان كاشت و برداشت، فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را به وجود آورد. نخستین محاسبه فصل ها، بی گمان در همه جوامع با گردش ماه كه تغییر آن آسانتر دیده می شد صورت گرفت. و بالاخره در نتیجه نارسایی ها و ناهماهنگی هایی كه تقویم قمری، با تقویم دهقانی داشت، محاسبه و تنظیم تقویم بر اساس گردش خورشید صورت پذیرفت. سال در نزد ایرانیان از زمانی نسبتا كهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم شده و همان طور كه ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است آغاز سال ایرانی از زمان خلقت انسان ( یعنی ابتدای هزاره هفتم از تاریخ عالم) روز هرمز از ماه فروردین بود، وقتی كه آفتاب در نصف النهار ، در نقطه اعتدال ربیعی ، و طالع سرطان ...

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
باسلام.کپی مطالب باذکرمنبع مشکلی ندارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اگر قرار باشد باکسی تنها زندگی کنید،کدام مورد را انتخاب میکنید؟
    ذکر ایام هفته
    پخش زنده اماکن متبرکه
    وای بر هتاکین

    نمایش رتبه

    آب و هوا


    اوقات شرعی
    ساعت


    آمار سایت
  • کل مطالب : 163
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 171
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,178
  • بازدید ماه : 2,879
  • بازدید سال : 18,737
  • بازدید کلی : 189,946
  • کدهای اختصاصی
    پشتیبانی

    پلیر